И това ми се случи миналата седмица, но изчаквах случката да се слегне в съзнанието ми, за да мога все пак трезво и от дистанция да понапиша нещичко.
Защо едно хубаво, умно 16-годишно момиче ще изгълта една опаковка приспивателни?!? Останах втрещена, когато ми казаха! Точно преди 3 седмици се видях с въпросното момиче и поговорихме доста за нещата, които й се случват напоследък. Смятах, че съумях да й предам малко от моя оптимизъм и вяра в живота. Подарих й пясъчен часовник като символ на отлитащото време и това, че дори най-лошите неща не могат да траят вечно. Мъдрата ми стара баба казваше някога: „След доброто идва и злото, но след него винаги идва пак доброто!”
А тя е умно, подчертавам го, но и наистина красиво дете, за което досега най-големия проблем е бил какво да облече за училище или за поредния урок по английски! Живееше в прекрасно семейство, което се разруши изнвиделица. Не по независещи от членовете му причини! Просто някой реши след много години, че егото му е по-важно от опаковката приспивателни върнати обратно при промивката от стомаха на най-ранимия в момента… и както се оказа най-наранения!
Ех, дете… само ако можех, щях да ти дам цялата си вяра в доброто и кръговрата на живота. И преди ти го казах – ти заслужаваш светът да се върти около теб! Но вярата се оказа по-сложна дори от атомната структура на клетъчното ядро, която толкова се стараяше да ми обясниш или пък цикъла на Крепс – ами ако той е бил мъж – какъв цикъл ще има по дяволите! (знаеш, че мразя химия и биология).
С нея не сме толкова близки. Обстоятелставта ни запознаха случайно, но веднага ме грабна нейната чистота и ангелски образ!Ужасно искам да мога да й насадя по някакъв начин в главата нужното самочувствие, самоуважение и ведър поглед към бъдещето! При последната среща се разделихме с нейните думи: „Ивка, ти си най-непоправимия оптимист, когото познавам!”
Само ако можех веднага щях да й го дам без остатък и да си хвана моята пътечка към кочинката (това е малко сложен израз, който аз си го разбирам).
Дерзай, миличка! Имаш приятелската ми подкрепа и изхвърли чувството си за вина; и комплексите си; и разбери – тя не избяга от теб! И въпреки това много те обича!

